Aktuality

26. listopadu 2014 v 17:10 | Kraťas
POZOR!!
Dobrý den,
ode dnešního dne tj. 23.11.2014 najdete všechny informace na naších nových stránkách.
Tyto stránky pevně věříme budou pro Vás mnohem zajimavější a budou i přehlednější.
Již nyní jsou na nich první informace pro členy - např.výdej povolenek na rok 2015 nebo pozvánka na únorovou akci.
Tyto stránky budou prozatím udržovány v provozu - ale během roku 2015 budou staženy s internetu.
Naše nové stránky jsou pod http://www.msporuba1.cz/ - tedy bez původního blogu.cz.
Výbor MS

Informace o setkání mládeže ČRS v Hradci Králové

15. října 2014 v 19:02 | Jan Lubojacký
Takže ahoj všichni teďka bude "stručná a rychlá" slohovka o tom jak jsem se měl na setkání mládeže v Hradci Králové
Asi začnu tím, jak jsme se tam dopravili. Jelo se mikrobusem od nejmenované firmy (neznám ji), kterým jsme sice jeli dlouho, ale jsem rád, protože byl čas se skamarádit s Filipem, Michalem, Vojtou, Eliškou a Eliškou.
Když jsme dorazili do kempu, vybalili se a aklimatizovali tak jsme šli na nástup, kde bylo 14 krajů. Na Středočechy jsme sice čekali, ale na zabití to nebylo. Po nástupu jsme šli na večeři a po večeři na první závod na Stříbrný rybník přímo v kempu. "Závod" spíše kamarádské rybaření. Losování míst nebylo, bylo to tak že kdo k vodě přijde první ten má největší výběr a rybařili jsme jako tým (Filip, Michal, Vojta, obě Elišky a vedoucí). Jelikož jsme byli první u večeře, tak jsme byli také první u vody. U vody jsme poseděli asi dvě a půl hodiny a vyhlásil se konec "závodu". Za tuto dobu náš tým vytáhl jednoho kapra a pár kusů bílé ryby. Následovala druhá večeře a potom jsme dostali pokyny - pomodlit, vyčůrat a spát.
Druhý den bylo krásně a, proto nás vzbudili o něco dříve. Samozřejmě byla ranní hygiena atd.… Po tom všem jsme šli na nástup, po nástupu na snídani mimochodem snídaně jak od babičky (dva vídeňské párky a k tomu dva rohlíky), prostě lahoda co více si člověk může přát. Po této báječné snídani se vyrazilo do Hradce Králové na muzeum města Hradce a vodní elektrárnu Hučák se "výukové dopoledne" ukončilo. Druhý závod na soukromém revíru jsme se moc těšili a upozorňovali nás že jsou tam veliké ryby (kapři a jeseteři) a že s tím máme počítat. Takže máme nachystáno a jdeme závodit. Zapomněl jsem říct, že se zase závodilo jako tým a jako tým jsme vytáhli 2ks jeseter 7ks kaprů 1ks sumce a pár ks bílé ryby. Následovala večeře a pomodlit, vyčurat a spát.
Třetí a zároveň poslední den trochu mrholilo, ale nám to vůbec nevadilo a šli jsme na snídani. Po snídani následoval závod v lanovém parku a na travnaté ploše před naší chatou, kde se lezlo po lanech, foukali šipky, házeli sekerou, střílelo lukem, hráli sumo v nafukovacích koulích atd. … Ukončil se poslední závod a sečetly se výsledky a po výsledcích se vyrazilo domů.
Celkově jsme skončili na 4. místě.
Tento výlet se mi velmi líbil a byl dobrou zkušeností pro rybařinu větších ryb.

Další táborové fotky již řada č.3

14. září 2014 v 12:12 | Kraťas
Tak jsem dnes přidal nějaké fotky do složky Tábor 2014 - třetí řada a do Tábor 2014 pohlednice.Kraťas

Další táborové fotky

8. září 2014 v 17:51 | Kraťas
V sekci galerie další řada fotek - pod názvem 2.série fotek Tábor 2014 - bez třídění.
Ahoj Kraťas

O táboře 2014

31. srpna 2014 v 20:41 | Kraťas
Dovolte mi dřív, než začnu psát o táboře, poděkovat těm, kteří nám velmi pomohli. Ať již se jedná o jednatele ÚS ČRS Ostrava p.Jaroňovi za umožnění zázemí na rybářském domě v Roudnu, zároveň i předsedovi MO ČRS Ostrava p.Sklenáři za pomoc při zajištění zapůjčeni služebního vozidla MO ČRS Ostrava na celý tábor.
Jako i firmě VITALITA - za perfektní zpracování a dodání masa, salámu, vajec pro kuchyň. Firmě CANIS - za darování nádherných triček pro všechny účastníky, fa. Danter - za reklamní předměty, fa. Petr Klais - za nádherné boilies pro všechny účastníky, fa. HFO Consulting - za darování umělých nástrach pro přívlač a fa. R-SPEKT - za dary na kaprařinu, ze kterých byly děti úplně vedle a mnoha dalším, kteří pomohli i maličkostmi.

No a nyní již konečně něco málo o táboře 2014.
Přípravy začaly již v lednu a čím více se blížil termín odjezdu, tím více jsme se těšili a vymýšleli co ještě dodělat, ať se dětem líbí co nejvíce. Na tábor nás nakonec jelo 45 a mít místo, tak nás jede ještě více. Z toho bylo 30 dětí z celého Moravskoslezského kraje, dále s námi byly i dvě děti z jižní Moravy a jeden kamarád (již druhým rokem) z Rakouska.
Po celou dobu pobytu jsme s dětmi hráli táborovou hru zaměřenou na poznávání ryb, živočichů a rostlin, lov ryb, chov ryb, ochranu přírody a zároveň nejen na poznávání nádherné přírody, ale i na základy vodáctví a zacházení s loďmi na vodě.
Děti byly opět fantastické a velmi rády naslouchaly jak naším radám a tipům, tak i radám kolegů, kteří za nimi přijeli, jak postupovat v případě sportovního rybolovu tak i v trénování rybolovné techniky.
Při prvních jednoduchých testech jsme zjišťovali velké rozdíly ve vědomostech o rybářství a proto jsme se je snažili dětem co nejvíce vysvětlit. No a mohu směle říci, že po intenzivním vysvětlování humornou formou se vědomosti pomalu srovnávaly.
Co se týče lovu ryb, tak jsme povětšinu pobytu chytali kapry na položenou o průměrné váze 2 - 3 kg a velikostech okolo 50- 60 cm. Největšího kapra se podařilo ulovit ve velikosti 62 cm. Dále jsme se snažili naučit děti lovu na plavanou, zde jsme povětšinou chytali perlíny, plotice a cejny velké o průměrné váze 0,5 - 1 kg. Co se týče lovu dravců, tak jsme vyzkoušeli všechny dovolené a dostupné prostředky, ale mimo pár kusů úhořů a okounů, se nám vůbec nedařilo a to ani na přívlač, kterou jsme denně prováděli jak ze břehu, tak z lodí a nepodařilo se nám téměř nic ulovit.
Zároveň jsme děti, pevně věřím, naučili, že ne každou ulovenou rybu je nutné od vody odnést a že i puštění ryby po vyfocení může přinést velkou radost. Téměř všechny ryby, které jsme ulovili, jsme ošetřili a vrátili zpět do vody a dali jim svobodu.
Na závěr tábora jsme dětem udělali táborák, rozdali dárky, pasovali jsme je na rybáře a našim nejlepším jsme předali Bronzové rybářské Odznaky odbornosti.
Byly i věci, které se nepovedly, nebo se staly tak, jak jsme nechtěli. Ale to vše ustoupilo vždy do pozadí a kladné věci přebily to, co se nepodařilo.
Na závěr mi dovolte poděkovat všem vedoucím, a personálu za velmi kvalitní a profesionální pomoc při zajištění chodu tábora i za to že to se mnou VYDRŽELI.

No a úplně na závěr přikládám email, který mi přišel ihned po skončení tábora - vystihne snad vše -

"Pane Kratochvíl,
ráda bych poděkovala Vám a všem, kteří se podíleli na rybářském táboře. Díky za ochotu, čas, trpělivost i shovívavost.
Pokud by bylo možno, již nyní bych rezervovala synovi místo na příští rok.
Velké díky VŠEM!!!
Šárka Postupová

Tak, toto je jeden z emailů které jsme hned po táboře obdrželi, ale tenhle byl první.

První naše schůzka 5.9.2014

30. srpna 2014 v 10:41 | Kraťas
Ahojte - zdravím všechny,
v pátek 5.9.2014 zahájíme nový schůzkový rok na Bečkárně.Začínáme přesně v 15.00 hodin.Zde se také dozvíte všechny důležité informace.
Na závody 6.9.2014 jsem přihlásil družstvo ve složení : Lubojacký,Mokroš,Nožička,Horáček,Brož a Magdolen.Všechny informace najdete na http://www.rybsvaz-ms.cz/katalog/informace-odboru-uzemniho-svazu/odbor-mladeze/ - Propozice - Havířov.
Zdravíme a na Vás v pátek se těší Radim a Honza a ještě chvíli Kraťas

Tábor 2014

29. srpna 2014 v 21:53 | Kraťas
Ahoj,
zdravím všechny kteří dychtivě a netrpělivě čekají na první fotky s tábora Slezská Harta 2014 - mám dobré zprávy již první fotky v galerii - roztříděno a vše pod hlavičkou Tábor 2014.

Kroužek 2014/2015

28. července 2014 v 18:34 | Kraťas
Ahojte všem - kteří mně bombardují telefonáty, kdy začne kroužek v září.
Po dohodě s Radimem a Honzou jsme stanovili termín zahájení na pátek 5.září 2014 v 15,00 hodin.
Na místě se dozvíte všechny další informace a dostanete přihlášku.
Pro nové zájemce - je to rybářská chata na Bečkárně v katastru obce Ostrava - Svinov - Dubí na ul.Luční - bez čísle popisného na GPS zadat 49.8088925°N, 18.2164597°E.
Kroužek bude opět probíhat vždy pátek od 15,00 hodin.
Příspěvek na činnost kroužku jsme letos stanovili na částku 600,-kč na školní rok.V ceně jako vždy je doprava na závody,občerstvení na závodech ,pitný režim v kroužku,občerstvení na vánočním večírku, vnadící směsi a nástrahy na závody a odměny za práci během kroužku, školící materiály a učebnice dle nabídky a poptávky.
POZOR informace pro Honzu Lubojackého,Honzu Mokroše,Martina Nožičku a Ondru Brože - v sobotu 6.září pojedete na závody v Haviřově - prosím plánujte již volno a upozorněte rodiče.Další nominace dalších členů na závody - bude až dle výsledků na letním táboře na Slezské Hartě.
Takže toť vše a ahoj Kraťas

Jeden kroužek = jeden správný tým

Stavěčka tábora a inspekce tábořiště

3. července 2014 v 16:05 | Kraťas
Ahojte všem kteří se pídíte po novinkách i o prázdninách.
Dnes jsem se vrátil s Honzou a Martinem Lubojackým se stavěčky našeho tábora.Nebudu dlouho psát - hlásím vše je hotovo,voda na koupání fantastická, ale ryby zase neberou.Jak to vypadá je v galerii pár foteček (Stavěčka tábor 3.-4.7.2014).Takže pomalu pilujte plavecké styly, bude to na táboře záhul.
Večrní idylka - paráda

Den dětí na Bečkárně již proběhl

30. května 2014 v 18:39 | Kraťas
Zdravím všechny,
Dnes jsme již dopředu oslavili den dětí.Jak to probíhalo - uvidíte v galerii - Den dětí.
Všichni dostali dobrotky, i něco na následující sezonu v přívlači a nakonec odbornou literaturu.