Srpen 2014

O táboře 2014

31. srpna 2014 v 20:41 | Kraťas |  Aktuality
Dovolte mi dřív, než začnu psát o táboře, poděkovat těm, kteří nám velmi pomohli. Ať již se jedná o jednatele ÚS ČRS Ostrava p.Jaroňovi za umožnění zázemí na rybářském domě v Roudnu, zároveň i předsedovi MO ČRS Ostrava p.Sklenáři za pomoc při zajištění zapůjčeni služebního vozidla MO ČRS Ostrava na celý tábor.
Jako i firmě VITALITA - za perfektní zpracování a dodání masa, salámu, vajec pro kuchyň. Firmě CANIS - za darování nádherných triček pro všechny účastníky, fa. Danter - za reklamní předměty, fa. Petr Klais - za nádherné boilies pro všechny účastníky, fa. HFO Consulting - za darování umělých nástrach pro přívlač a fa. R-SPEKT - za dary na kaprařinu, ze kterých byly děti úplně vedle a mnoha dalším, kteří pomohli i maličkostmi.

No a nyní již konečně něco málo o táboře 2014.
Přípravy začaly již v lednu a čím více se blížil termín odjezdu, tím více jsme se těšili a vymýšleli co ještě dodělat, ať se dětem líbí co nejvíce. Na tábor nás nakonec jelo 45 a mít místo, tak nás jede ještě více. Z toho bylo 30 dětí z celého Moravskoslezského kraje, dále s námi byly i dvě děti z jižní Moravy a jeden kamarád (již druhým rokem) z Rakouska.
Po celou dobu pobytu jsme s dětmi hráli táborovou hru zaměřenou na poznávání ryb, živočichů a rostlin, lov ryb, chov ryb, ochranu přírody a zároveň nejen na poznávání nádherné přírody, ale i na základy vodáctví a zacházení s loďmi na vodě.
Děti byly opět fantastické a velmi rády naslouchaly jak naším radám a tipům, tak i radám kolegů, kteří za nimi přijeli, jak postupovat v případě sportovního rybolovu tak i v trénování rybolovné techniky.
Při prvních jednoduchých testech jsme zjišťovali velké rozdíly ve vědomostech o rybářství a proto jsme se je snažili dětem co nejvíce vysvětlit. No a mohu směle říci, že po intenzivním vysvětlování humornou formou se vědomosti pomalu srovnávaly.
Co se týče lovu ryb, tak jsme povětšinu pobytu chytali kapry na položenou o průměrné váze 2 - 3 kg a velikostech okolo 50- 60 cm. Největšího kapra se podařilo ulovit ve velikosti 62 cm. Dále jsme se snažili naučit děti lovu na plavanou, zde jsme povětšinou chytali perlíny, plotice a cejny velké o průměrné váze 0,5 - 1 kg. Co se týče lovu dravců, tak jsme vyzkoušeli všechny dovolené a dostupné prostředky, ale mimo pár kusů úhořů a okounů, se nám vůbec nedařilo a to ani na přívlač, kterou jsme denně prováděli jak ze břehu, tak z lodí a nepodařilo se nám téměř nic ulovit.
Zároveň jsme děti, pevně věřím, naučili, že ne každou ulovenou rybu je nutné od vody odnést a že i puštění ryby po vyfocení může přinést velkou radost. Téměř všechny ryby, které jsme ulovili, jsme ošetřili a vrátili zpět do vody a dali jim svobodu.
Na závěr tábora jsme dětem udělali táborák, rozdali dárky, pasovali jsme je na rybáře a našim nejlepším jsme předali Bronzové rybářské Odznaky odbornosti.
Byly i věci, které se nepovedly, nebo se staly tak, jak jsme nechtěli. Ale to vše ustoupilo vždy do pozadí a kladné věci přebily to, co se nepodařilo.
Na závěr mi dovolte poděkovat všem vedoucím, a personálu za velmi kvalitní a profesionální pomoc při zajištění chodu tábora i za to že to se mnou VYDRŽELI.

No a úplně na závěr přikládám email, který mi přišel ihned po skončení tábora - vystihne snad vše -

"Pane Kratochvíl,
ráda bych poděkovala Vám a všem, kteří se podíleli na rybářském táboře. Díky za ochotu, čas, trpělivost i shovívavost.
Pokud by bylo možno, již nyní bych rezervovala synovi místo na příští rok.
Velké díky VŠEM!!!
Šárka Postupová

Tak, toto je jeden z emailů které jsme hned po táboře obdrželi, ale tenhle byl první.

Kraťas

První naše schůzka 5.9.2014

30. srpna 2014 v 10:41 | Kraťas |  Aktuality
Ahojte - zdravím všechny,
v pátek 5.9.2014 zahájíme nový schůzkový rok na Bečkárně.Začínáme přesně v 15.00 hodin.Zde se také dozvíte všechny důležité informace.
Na závody 6.9.2014 jsem přihlásil družstvo ve složení : Lubojacký,Mokroš,Nožička,Horáček,Brož a Magdolen.Všechny informace najdete na http://www.rybsvaz-ms.cz/katalog/informace-odboru-uzemniho-svazu/odbor-mladeze/ - Propozice - Havířov.
Zdravíme a na Vás v pátek se těší Radim a Honza a ještě chvíli Kraťas

Tábor 2014

29. srpna 2014 v 21:53 | Kraťas |  Aktuality
Ahoj,
zdravím všechny kteří dychtivě a netrpělivě čekají na první fotky s tábora Slezská Harta 2014 - mám dobré zprávy již první fotky v galerii - roztříděno a vše pod hlavičkou Tábor 2014.