Listopad 2010

Hledání pokladu

27. listopadu 2010 v 9:34 | Honza Hořínek |  Aktuality
Na tento den jsme se všichni těšili. Poklad byl předem uložen na své místo a trasa hledání  předem promyšlena. Vše ostatní už záleželo pouze na samotných dobyvatelích pokladu, kteří se přesvědčili na vlastní kůži, že hledání není tak jednoduché jak to na první pohled  vypadalo.
Rozdělili jsme se do dvou družstev, která vyrazila po dvou rozdílných trasách okořeněných desíti otázkami s rybářskou tématikou,které vás postupně směřovali k cíli.
Tentokrát jsme se zaměřili na míry ryb na mimopstruhových vodách a každá otázka byla okořeněna malou matematickou úlohou. To jsem však netušil, že míry ryb , jednoduché násobení, odečítání či sčítání zamotá s vašimi mozkovými závity na tolik, že nebudete vědět kudy kam.
Inu to bych nebyl já, kdybych vám to trochu neznepříjemnil.
Ale nechodme okolo horké kaše.
Jak to tedy vše dopadlo?
Nebýt hodného strážce pokladu Milana Kratochvíla, tak bloudíte kolem Bečkárny s Rezávkou do této chvíle. Levá strana vždy zůstane levou, míra parmy obecné je dle rybářského řádu na mimopstruhovém revíru 40 cm a 40x2 vždy bylo a bude 80.
Tu matematiku vám odpustím, ale míry ryb v žádném případě ostudy. Přes zimu míry a základní znalosti rybářského řádu doženeme.
Doufám ,že se vám líbil 1. díl filmu lovu na plavanou a pochutnali jste si na sladkostech, které vám poslali Vítkovičtí hokejisté.

Příští týden v pátek 3. prosince se sejdem v 15 hodin na Bečkárně. Pruty nechte doma a dobře se oblečte, protože to vypadá na stavění sněhuláků.

Fotogalerie závodů 17.listopadu

21. listopadu 2010 v 10:52 | Honza hořínek |  Aktuality
Fotky z našich společných závodů v lovu kapra najdete zde:http://krouzekmladeze.blog.cz/galerie/zavody/zavody-17-listopadu. Jinak jsou uloženy v druhém levém sloupci pod položkou závody a následně ve složce závody 17 listopadu.
Přeji příjemnou podívanou.

Vázání háčků 2

20. listopadu 2010 v 16:47 | Honza Hořínek |  Aktuality
V pátek 19. listopadu proběhl v prostorách rybářské chaty na Bečkárně další kroužek ve znamení druhého kola vázání háčků. Nahrálo nám k tomu špatné počasí a také to, že protivný vedoucí Honza Hořínek své sliby plní do puntíku. Musím všechny pochválit za snahu. V tuto chvíli mohu konstatovat, že vázání háčků zvládáme a mnozí si vyskoušeli uvázat háček o velikosti 26. Probrali jsme středeční závody, rybářský řád, poznávačku ryb a došlo na tajemství Bečkárny.

Příští týden budeme hledat poklad Svinovských tůní a pokud se nic závažného nestane, tak dojde na promítání slíbeného 1. dílu filmu o plavané. Podařilo se mi ho konečně dokončit. V pátek se dobře oblečte a přibalte si sebou dobrou náladu.

Na závěr ještě jedna žhavá aktualita. Dnes jsem se vrátil z Olomouce, kde jsem měl jednání s předsedou místní MO. Po vzájemné dohodě si v příštím roce uděláme výlet na závody o pohár primátora Olomouce, který se každoročně koná na řece Moravě. Naopak děti z Olomouce dojedou na jaro k nám na Bečkárnu.

Lov kapříků

20. listopadu 2010 v 16:26 | Honza Hořínek |  Aktuality
závody

17.listopadu jsme společně zahájili podzimní lov kapříků. Naše středeční závody dopadli na výbornou a  pomyslného vánočního kapříka si odnesl každý účastník včetně cen, které obstaral Milan Kratochvíl. Tímto mu za všechny děkuji.
Sláva vítězům a čest poraženým, ale o tom závody vlastně nebyli. Na první místě je další skvělý den s kopou legrace, bohatých úlovků a hlavně  to, že jsme se sešli v hojném počtu. Věřím, že  zde v bzké době přibude Radimem slíbený podrobnější článek včetně kompletní fotogalerie. Pro začátek přidávám alespon společnou fotografii pořízenou před závodem.

Na závěr zdravíme Haničku členku kroužku a přejeme brzké uzdravení.

Páteční vázání háčků

12. listopadu 2010 v 19:18 | Honza hořínek |  Aktuality
Dnešní páteční kroužek se nesl ve znamení velkých příprav na Náš středeční závod v lovu kaprů na Bečkárně a co k tomu dodat? Uuuuuuuuuuuf!!!! Nakonec jsme to společnými silami zvládli, ale ruku na srdce. Máme co dohánět. Vázání háčků a návazců bude jedním z tématů, kterým se budeme přes zimu ještě určitě zabývat. Dobře navázaný háček a návazec je jedním ze základních pilířů úspěchu při rybolovu. Během dnešního společného setkání jsme stihli navázat funkční udice a vyvážit splávky což se nám bude hodit během středečního závodu. V samotném závěru jsme stihli Naši oblíbenou hru za tajemstvím Bečkárny a úderem 17 cté hodiny jsme se rozešli k domovům.

vázání háčků
Opakování je matka moudrosti.
Nezapomente , že ve středu 17. listopadu máme sraz nejpozději v 7,30 na Bečkárně. Věřím , že si Naše závody na plno užijeme a domu si každý odnese kapříka. Pro vítěze bude připraven pohár a pro všechny dobrý guláš a teplý čaj.
Dobře se oblečte a sebou si vemte svačinu a nějaké nástrahy na háček.

Ahoj ve středu.

Páteční lov na řece

7. listopadu 2010 v 8:38 | Honza Hořínek |  Aktuality
Máme za sebou další podzimní setkání kroužku mládeže MS Poruba 1. na Naší oblíbené Bečkárně. Naše skvělá parta se tentokrát rozdělila na 3 skupiny. První se věnovala rybolovné technice.Druhá přívlači  a někteří z Vás si zachytali na řece Odře. V praxi jste se tentokrát přesvědčili o účinnosti lovu na bologneskový prut a jak už bývá pravidlem, ani tentokrát jsme neodcházeli s práznou. Krom několika neproměněných záběrů se nám podařilo ulovit krásného 48 cm dlouhého kapra. Tento kapřík byl zdolán v proudné řece na kalibrovaný návazec o síle 0,104 mm. Je to opět jeden z důkazů,že samotná plavaná je o znalostech,trpělivosti a jemném chytání na jemné náčiní. Na vlasní oči jste se přesvědčili, že na naprvní pohled tenký vlasec je schopen udolat i poměrně velkou rybu a v tom je lov na plavanou kouzelný. Společné setkání jsme tentokrát ukončili testem znalostí míry ryb na mimopstruhových revírech.
Příští páteční kroužek bude ve znamení příprav udic na blížící se společné závody. V pátek si  doneste svou vlastní výbavu včetně drobností. Budeme navazovat sestavy, návazce a háčky, vyvažovat splávky a připravovat se na velký lov kapříků.

Nezapomente připomenou rodičům ,že ve středu 17. listopadu (státní svátek) máme závody  na Bečkárně. Sraz bude v 7,30 ráno. Porybný Milan Nám slíbil gulášek.Uvaříme si čaj a hlavně strávíme další příjemný den u vody. Čeká Nás kopa legrace a věřím ,že i spousta úlovků.

Držím palce ve škole a doma sekejte dobrotu.

Na závěr ještě malý pohled do minulosti. Toto byli Vaší předchůdci, kteří všechny poháry na fotografii a medajle dokázali vyhrát během jednoho roku. U prostřed v černém tričku poznáte Radima a nejvyšší na fotce je Dalibor. Stejně jako vy začínali i oni na Bečkárně jako malí kluci. Dnes jsou z nich instruktoři a dobří závodníci. Když se chce , všechno jde. Věřím ,že půjdete v jejich stopách a my Vám v tom pomůžeme.
Jsme jeden kroužek a jedna skvělá a sehraná parta.